آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »
آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »

علی دایی

توضیح کلی : 


عکس های متفاوت و قدیمی علی دایی در طول بازیگری فوتبال + کلیپ تمامی گل های ملی علی دایی در ادامه مطلب

 

تصویر اصلی :

  

(تصویر شماره 1)


  

تصاویر بیشتر : 

(تصویر شماره 2)


(تصویر شماره 3)



(تصویر شماره 4)



(تصویر شماره 5)



(تصویر شماره 6)



(تصویر شماره 7)



(تصویر شماره 8)



(تصویر شماره 9)



(تصویر شماره 10)



(تصویر شماره 11)



(تصویر شماره 12)



(تصویر شماره 13)



(تصویر شماره 14)



(تصویر شماره 15)



(تصویر شماره 16)



(تصویر شماره 17)



(تصویر شماره 18)



(تصویر شماره 19)



(تصویر شماره 20)



(تصویر شماره 21)



توضیحات بیشتر : 

 

توضیح عکس ها:

 تصویر 1:  ستوان علی دایی

 تصویر 2:  دوران خدمت سربازی علی دایی

 تصویر 3:  دوران بازی در تیم ملی

 تصویر 4:  عکس یادگاری علی دایی با منوچهر نوذری

 تصویر 5:  عکس با هواداران

 تصویر 6:  تجربه ای دیگر در هرتا برلین و گلزنی به تیم های چلسی و آث میلان

 تصویر 7:  عکس یادگاری با منصوریان و قلعه نویی

 تصویر 8:  آن موقع که با علی کریمی و خداداد رفیق بود!

 تصویر 9:  عکسی با یار قدیمی کریم باقری

 تصویر 10: دایی، استیلی، منافی ، مدیر روستا و محمدخانی 5 بازیکن ثابت تیم ملی در حرم حضرت زینب

 تصویر 11: بازی در هرتابرلین

 تصویر 12: با اتومبیلی که آن روزها اتومبیل بچه پولدارها نبود

 تصویر 13: عکسی در کنار هواداران

 تصویر 14: عکس یادگاری با کریم باقری

 تصویر 15:  عکس یادگاری با کریم باقری

 تصویر 16: وقتی دایی با سوپر استارهای سینما می گردد!

 تصویر 17: اولین کنفرانس خبرب علی دایی

 تصویر 18: بهترین گلزن جام ملتهای آسیا 1996

 تصویر 19: روزهای اوج در بایرن و تجربه نیمکت نشینی در فینال لیگ قهرمانان اروپا

 تصویر 20: علی دایی در لباس پرسپولیس

 تصویر 21: همراه با جیووانی البر بازیکن مطرح آن روزهای بایرن و تیم ملی برزی


علی دایی سفیر یونیسف٬ بازیکن سابق باشگاه‌های تاکسیرانی تهران، بانک تجارت، پرسپولیس، السد قطر، آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین، الشباب امارات، صبا باتری، سایپا البرز و سرمربی کنونی تیم پرسپولیس تهران است. وی ۱۰۹ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد و با فاصلهٔ زیادی بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است. دایی سابقه عضویت در کمیته فوتبال فیفا را دارد.همچنین وی دارنده نشان بین‌المللی صلح از موسسه بین‌المللی صلح می‌باشد.


زندگی شخصی

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در شهرستان اردبیل و در محله خیرال متولد شد. در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف پذیرفته شد، اما به دلیل بازی فوتبال هنگام اذان ظهر در گزینش ورود به دانشگاه رد شد. همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت. ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌بار بدون آن که گزینش گریبان‌گیرش شود در رشته متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد. ؛ او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد. وی متاهل است و اکنون ساکن محله شهرک غرب در تهران می‌باشد. فرزند اول وی در سال ۱۳۸۸ به دنیا آمد. علی دائی علاوه بر فوتبال، در تجارت نیز موفق بوده‌است و گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است.علی دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان سازی نیز فعالیت دارد. علی دایی در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه(هنرستان کارودانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش) ساخته‌است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می‌باشد.


فوتبال باشگاهی

دایی، فوتبال را از استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل آغاز کرد. او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران، سپس به بانک تجارت پیوست و در این تیم بود که مورد توجه بیشتری قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. دایی پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و پس از دو فصل حضور در این تیم به السد قطر پیوست.


السد قطر

علی دایی پس از دو سال حضور در پرسپولیس، در سال ۱۹۹۶ به السد قطر پیوست. دایی در فصل ۹۷-۱۹۹۶ به همراه این تیم به مقام پنجم در لیگ ۹ تیمی قطر دست پیدا کرد.


آرمینیا بیله‌فلد

علی دایی در سال ۱۹۹۷ به همراه کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد آلمان پیوست. دایی که پیراهن شماره ۹، آرمینیا بیله فلد را بر تن داشت در ۲۵ مسابقه برای این تیم در فصل ۹۸-۱۹۹۷ به میدان رفت و ۷ گل به ثمر رساند. آرمینیا بیله‌فلد در این فصل به مقام هجدهم در بوندسلیگا دست یافت و به لیگ دو بوندسلیگا سقوط کرد.


بایرن مونیخ

علی دایی در سال ۱۹۹۸ به تیم بایرن مونیخ آلمان پیوست و به همراه این تیم به مقام قهرمانی بوندس لیگا دست پیدا کرد. دایی که پیراهن شماره ۲۴ بایرن مونیخ را بر تن داشت در ۲۳ مسابقه برای این تیم در بوندس لیگا به میدان رفت و ۶ گل به ثمر رساند. وی که در مسابقات بوندس لیگا غالباً به عنوان جانشین کارستن یانکر به میدان رفته بود در ۴ مسابقه برای بایرن مونیخ به عنوان جایگزین این بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا (در مجموع ۷۱ دقیقه) به میدان رفت. و به همراه تیم بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. اما در دیدار فینال در مقابل منچستر یونایتد به میدان نرفت و از روی نیمکت کار هم تیمی‌هایش را دنبال کرد. وی پس از پایان قرارداد یک ساله و عملکردی ناموفق در بایرن مونیخ از این تیم جدا شد و به هرتابرلین پیوست.


هرتابرلین
فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹

علی دایی در سال ۱۹۹۹ به تیم هرتابرلین پیوست و پیراهن شماره ۹ این تیم را بر تن کرد.اگر چه دایی با زدن ۳ گل در ۲۸ مسابقه آمار مناسبی به عنوان مهاجم در بوندسلیگا نداشت ولی در لیگ قهرمانان اروپا درخشان ظاهر شد. دایی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ دوبار دروازه چلسی را باز کرد و یک گل در مقابل آ.ث. میلان ایتالیا به ثمر رساند (میلان ۱- هرتابرلین ۱). وی در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ به همراه هرتابرلین مقام ششم بوندسلیگا را کسب کرد.


فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰

دایی در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ در ۲۳ بازی برای هرتابرلین در بوندسلیگا به میدان رفت و ۳ گل به ثمر رساند. وی در دومین فصل حضور در این تیم برخلاف فصل اول، در سه بازی به عنوان بازیکن ثابت برای هرتابرلین در مسابقات بوندسلیگا به میدان رفت و در پایان فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ به همراه این تیم به مقام پنجم بوندسلیگا رسید.


فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱

دایی در سومین فصل حضور در هرتابرلین مورد توجه قرار نگرفت و تنها در ۸ بازی برای این تیم در بوندسلیگا به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت. وی در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ برای هرتابرلین گلی نزد. دایی در پایان فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ به همراه هرتابرلین به مقام چهارم بوندسلیگا رسید و به دوران حضور خود در فوتبال اروپا پایان داد.


الشباب امارات

دایی در سال ۲۰۰۲ با عقد قراردادی ۲ ساله به تیم الشباب امارات پیوست. وی در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ به همراه این تیم به مقام نهم لیگ فوتبال امارت رسید. عملکرد دایی در الشباب امارات مورد توجه این تیم قرار نگرفت و در حالی که وی قراردادی دو ساله با این تیم داشت پس از یک فصل حضور در این تیم از سوی سرمربی الشباب کنار گذاشته شد.[۲۶] پس از کنار گذاشته شدن دایی، تیم جیابی چین خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن شد، اما وی این پیشنهاد را نپذیرفت و به فوتبال ایران بازگشت.


پرسپولیس

علی دایی در مرداد سال ۱۳۸۲ پس از هفت سال به پرسپولیس بازگشت و به عنوان کاپیتان دوم این تیم پس از افشین پیروانی از سوی وینگو بگوویچ سرمربی وقت این تیم انتخاب شد.وی در اولین بازی پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر در مقابل پگاه گیلان ۴ گل به ثمر رساند و در پایان فصل با زدن ۱۶ گل به عنوان اقای گل لیگ ایران انتخاب شد، تا برای اولین و آخرین بار این عنوان را در ده سال حضور در لیگ ایران به خود اختصاص دهد.دایی در سومین دوره لیگ برتر به همراه پرسپولیس مقام پنجم لیگ را بدست آورد. وی پس از یک سال حضور در این تیم به صبا باتری پیوست و به دوران حضور خود در پرسپولیس پایان داد.


صبا باتری


فصل ۸۴-۸۳

علی دایی در شهریور سال ۱۳۸۳ با عقد قراردادی یک ساله به تیم صبا باتری پیوست.این تیم که اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کرد با صرف هزینه بالا بازیکنان سرشناس لیگ ایران را به خدمت گرفت. اما در پایان فصل به مقام نهم لیگ برتر دست پیدا کرد. دایی پس از جدا شدن از پرسپولیس در آبان سال ۱۳۸۳ در مقابل تیم سابق خود به میدان رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.دایی در ۲۵ بازی برای صبا باتری در لیگ برتر به میدان رفت و ۱۲ گل به ثمر رساند. وی به همراه این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی دست پیدا کرد.


فصل ۸۵-۸۴

علی دایی در سال ۱۳۸۴ برای یک فصل دیگر قرارداد خود در تیم صبا باتری را تمدید کرد. وی در آبان سال ۱۳۸۴ در سومین تقابل با تیم سابق خود؛ در مسابقات لیگ برتر، موفق شد در برابر پرسپولیس گلزنی کند. این دیدار با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. وی در پایان مسابقات لیگ برتر به همراه این تیم به مقام چهارم دست پیدا کرد.دایی پس از عملکرد ناموفق در جام جهانی ۲۰۰۶ در لیست فروش باشگاه صبا باتری قرار گرفت و به سایپا البرز پیوست.

(منبع:ویکی پدیا)

 

لینک های مرتبط : 


کلیپ تمام گل های ملی علی دایی

حجم:  15.4 مگابایت

زمان:  09:12 دقیقه



کلمات کلیدی :  عکس ایام جوانی علی دایی ، تصویری از دوران حوانی بازیکنی علی دایی ،علی دایی ، آلی دایی ، دیه علی ، بهترین گلزن جهان ، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران ، علی دایی فوتبالیست ، علی دیه ، علی دایی در بایرن مونیخ ، علی دایی در هرتابرلین ، علی دایی عکس قدیمی ، تصویر قدیمی علی دایی ، علی دایی از گذشته تا امروز ، خاطرات علی دایی ، علی دایی در سربازی ، دوران دانشجویی علی دایی ، عکس هایه قدیمی دایی، Ali daie, ali daayi, aali daaeii, daie ali, behtarin golzan jahaan, behtarin baazikon tarikh footbaal iran, ali daayi footbaalist , ali daie , ali daayi dar baayern monikh, ali daaiee dar hertaaberlin, ali daayi aks ghadimi, tasvir ghadimi ali daayi, ali daaiee az gozashte ta emrooz, khateraat ali daaiee, ali daayi dar sarbaazi, dowraan daaneshjuyi ali daayi, aks haye ghadimi daayi, Ali Daei, organic cousin, Diego A., world's best scorer, best player in the history of football, footballer Ali Daei, Ali Diego, Ali Daei at Bayern Munich, Hertha's Ali Daei, Ali Daei old photo, old photo, Ali Daei Ali Daei of previous to today, the memories of Ali Daei, Ali Daei in the military, his student, Ali Daei Photos Hae old cousin

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد