آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »
آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »

مهران مدیری

توضیح کلی : 


عکس های قدیمی و کمتر دیده شده از مهران مدیری

 

تصویر اصلی :

   

(تصویر شماره 1)

  

تصاویر بیشتر :

(تصویر شماره 2)


توضیحات بیشتر :


مهران مدیری (زادهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۴۰ از والدین اراکی در تهران) کارگردان، بازیگر و خوانندهٔ ایرانی است. از جمله مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن ها کارگردان و بازیگر بوده می توان این ها را نام برد: ساعت خوش، پاورچین، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر، مرد هزارچهره، مرد ۲ هزار چهره و قهوه تلخ و ویلای من که به تازگی پایان یافته است.
مجلهٔ نیوزویک در مقاله‌ای مدیری را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹ در ایران نامید.


زندگی
مهران مدیری آخرین فرزند خانواده است. او سه برادر بزرگ تر دارد. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ١٣٦٨ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت.تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و... روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت. آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. پس از آن مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت.


جوایز و افتخارات
نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم همیشه پای یک زن در میان است – ۱۳۸۶
تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون برای مجموعه‌های مرد دو هزار چهره و قهوه تلخ - ۱۳۹۰


دکترای افتخاری
دانشگاه لیبرتی آمریکا (American Liberty University) به پاس انجام فعالیت‌های هنری و انسانی، به مهران مدیری مدرک دکترای افتخاری اهدا کرد. مراسم اهدای دکترا به مدیری در ۲۱ تیرماه ۱۳۹۰ (۱۲ ژوئن ۲۰۱۱) در دانشگاه لیبرتی واقع در لس‌آنجلس برگزار شد که مهران مدیری به دلیل ضبط ادامه مجموعه قهوه تلخ نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. در این مراسم، دکتر رونالد برینر به نمایندگی از مهران مدیری این مدرک را دریافت کرد و عبدالله آن را در ایران به مهران مدیری رساند.


قطع شدن انگشت
مهران مدیری در جریان نقش‌آفرینی در سریال قلب یخی (فصل سوم) دچار حادثه شد و انگشت کوچکش را از دست داد. هرچند انگشت پیوند زده می شود اما حس و عصب آن بازنمی گردد. به همین دلیل مهران مدیری در سریال ویلای من با دستکش بازیگری کرده است.

(منبع:ویکی پدیا)


لینک های مرتبط : 

_


کلمات کلیدی :  عکس های قدیمی مهران مدیری، بیوگرافی مهران مدیری، ماجرای قطع شدن انگشت مهران مدیری، افتخارات مهران مدیری، عکس از دوران جوانی مهران مدیری در سریال های طنز قدیمی، عکس جوانی مهران مدیری، عکس قدیمی مهران مدیری، Aks haye ghadimi mehran modiri, biography mehran modiri, majeraye ghat shodan angoshte mehran modiri, eftekharate mehran modiri, aks az doran javani mehran modiri dar serial haye tanze ghadimi, akse javani mehran modiri, akse ghadimi mehran modiri, Mehran Modiri old pictures, biography, Mehran Modiri, the story cuts off finger Mehran Modiri, M. honors director, Mehran Modiri series of photographs of the youth of old humor, photos, Mehran Modiri, young, old photo, Mehran Modiri

complete=
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد