آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »
آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »

خفاش شب های تهران

توضیح کلی : 


خفاش شب های تهران رو یادتون هست؟!

تا یه مدت دخترا و زن ها جرأت نداشتن شب ها از خونه برن بیرون 

اگه یادتون رفته ادامه مطلب رو بخونین


تصویر اصلی :

   

(تصویر شماره 1)

  

تصاویر بیشتر :

(تصویر شماره 2)

 

توضیحات بیشتر : 


بازخوانی خبر


خفاش شب عنوانی که جراید به قاتل زنجیره‌ای غرب تهران داده بودند، قتل‌هایی را که در دهه هفتاد همراه با سرقت و تجاوز جنسی صورت می‌گرفت را بسیار جنجالی ساخته بود به طوریکه این عنوان تا حدودی به نام عمومی قاتلان زنجیره‌ای برای ایرانیان تبدیل شد. راننده‌ای که با سوار کردن زنان و دختران در خودرو خود آن‌ها را به کام مرگی فجیع و دردناک می‌کشاند.

خفاش شب که بار‌ها دستگیر شده بود ولی با دادن نام‌های ساختگی ماموران را منحرف می‌کرد و به دام قانون نیفتاده بود قتل‌های خود را با سرقت خودرویی در تهران در سال ۷۱ آغاز کرد. در همین سال و به دنبال شکایت چند دختر جوان مبنی بر اینکه ۲ مرد پس از سوارکردن آن‌ها به عنوان مسافر طلا‌ها و پول‌هایشان را سرقت کرده و برخی را نیز مورد تجاوز قرار داده‌اند، مأموران تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده و پس از چند روز تعقیب و مراقبت در یک درگیری مسلحانه ۲ تن را که اقدام به این اعمال جنایتکارانه کرده بودند، دستگیر کردند. علی کریمی و خفاش شب که خود را نادر مرادی معرفی کرده بود در بازجویی‌ها به چندین فقره تجاوز و سرقت مسلحانه اعتراف کردند. خفاش شب‌‌ همان سال و در هنگام مراجعه به دادگاه با فریب مأموران محافظ گریخت ولی همدستش علی کریمی در اسفندماه‌‌ همان سال به دار مجازات آویخته شد.

قتل‌ها

با کشف اولین جسد در روز سیزدهم فروردین ۱۳۷۶ مقابل پارک چیتگر تهران، پلیس‏ تحقیقات جنایی خود را برای کشف ماجرای این جنایت آغاز کرد. نام این زن ۵۴ ساله توان نظری بود. از این تاریخ تا روز سی‌ام خرداد ماه‌‌ همان سال جسد هفت زن و دختر دیگر که با ضربات چاقو به قتل رسیده و جنازه آن‌ها سوخته بود کشف گردید. قاتل با پوشیدن لباس سیاه و سرقت یک خودرو، اقدام به مسافرکشی می‌کرد. او پس از سوارکردن دختران جوان و زنان آنان را به محل خلوتی می‌کشاند و پس از سرقت وسایل و آزار آنان طعمه‌های خود را به قتل رسانده و سپس اجساد آن‌ها را در محل خلوتی می‌سوزاند.

۱۶ فروردین ۷۶، جسد سوخته زنی از باغی در کرج کشف شد. پزشک قانونی علت مرگ را اصابت ضربات چاقو به ناحیه گردن و سینه تشخیص‏ داد و وقوع سوختگی را پس‏ از قتل دانست. جسد متعلق به زنی به نام عهدیه بود.

۳۱ فروردین ۷۶، جسد سوخته زنی ۴۳ ساله در جاده در دست احداث فرحزاد تهران، کشف شد. پزشکی قانونی علت مرگ را پارگی قلب و گردن به وسیله کارد مطرح کرد.

۲ خرداد ۷۶، جسد سوخته زنی در منطقه اوین تهران کشف شد. علت مرگ به تشخیص‏ پزشکان اصابت ضربات چاقو به گردن و سینه بود. الهه همتی‌نژاد، ۲۴ ساله، برای عیادت خواهرش‏ به بیمارستانی در چمران رفته بود و شب، هنگام بازگشت جان سپرده بود.

۸ خرداد ۷۶، ماموران پلیس‏ تهران، جسد سوخته دو زن را در بلوار آسیا کشف کردند. بنا به گزارش‏ پزشک قانونی قربانیان قبل از سوزانده شدن به قتل رسیده بودند. یکی از دو جسد سن بیشتر داشت و با ۲۷ ضربه چاقو به قتل رسیده بود و جسد کم سن‌تر خفه شده بود. اعظم ثابت‌نژاد به همراه دخترش‏ منیره قهوه‌چی قربانی این جنایت شده بودند.

۱۴ خرداد ۷۶، جسد سوخته دختر دانش‌جویی در بلوار اندیشه شهر زیبا در غرب تهران کشف شد. دست‌ها و پاهای قربانی بسته شده بود و علت مرگ سوختگی بود. مقتول پرند پرچمی، دانش‌جوی سال پنجم دندان‌پزشکی همدان بود.

۳۰ خرداد ۷۶، جسد سوزانده شده زنی ۵۵ ساله در بزرگراهی در دست احداث واقع در غرب تهران کشف شد. این قربانی قدم‌خیر جهان‌فر نام داشت.

دستگیری

خفاش شب در ساعت ۲۲ روز پنجم تیرماه سال ۱۳۷۶ به دست بسیجیان پایگاه شهید نظری ناحیه ۱۰ شهری سپاه ناحیه غرب تهران در منطقه پونک دستگیر شده و پس از انتقال به آگاهی غرب تهران بود که راز قتل‌های دختران و زنان جوان را فاش کرد.

پس از دستگیری هنوز هویت قاتل مشخص نبود که تنها با انتشار تصویر وی و به علت شباهت او به اتباع افغان از طرف رئیس پلیس وقت تهران و در یک اقدام عجولانه هویت وی افغانی اعلام شد که به دنبال انتشار این خبر عده‌ای از اتباع افغان توسط اراذل و اوباش مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

خفاش شب کیست؟

با انتشار تصویر خفاش شب در روزنامه ایران یکی از بستگان قاتل او را شناسایی کرد و کپی شناسنامه او را در اختیار روزنامه ایران قرار داد و به این شکل هویت اصلی خفاش شب شناسایی شد.

غلامرضا خوش‌رو کوران کردیه متولد ۱ آذر ۱۳۴۳ در فاروج. او او از ۱۷سالگی در شهرهای مختلف استان خراسان کارهای خلافکارانه‌اش را با سرقت خودرو‌ها آغاز کرد، اما چند ماه بعد به اتهام ۱۵فقره سرقت و جرایم دیگر دستگیر شد. او قبل از این تاریخ هم یکی، دوبار به علت جرایم دیگر دستگیر شده بود. غلامرضا خوشرو این بار با قید ضمانت آزاد شد، اما او موظف شده بود که ۲۵ هرماه خود را به دادگاه معرفی کند.

این قاتل سریالی بعداز چند ماه به تهران گریخت و در آبان ماه سال ۱۳۶۴ درتهران با دختری ۱۷ ساله آشنا شد و از او خواستگاری کرد. این وصلت در جنوب تهران صورت گرفت و پدر ومادر این دختر جوان که فریب ظاهر غلامرضا را خورده بودند، دخترشان را به دست این مرد جنایتکار سپردند.

منیژه وقتی به خانه غلامرضا رفت با رفتار خشن و غیرانسانی او روبه رو شد و پس از مدت کوتاهی از خانه او گریخت و از دادگاه تقاضای طلاق کرد. دادگاه براساس شواهد مختلف مبنی بر اینکه غلامرضا خوشرو جوان ۲۱ ساله اقدام به آزار و اذیت و شکنجه نوعروس جوان می‌کند، حکم طلاق را صادر کرد.

در این زمان بود که غلامرضا خوشرو به خراسان بازگشت و بار دیگر سرقت‌های خود را آغاز نمود. غلامرضا هربار پس از چند سرقت دستگیر می‌شد و هربار او نیز با یک نام جعلی خودش را به مأموران معرفی می‌کرد و این مسأله باعث شده بود که سوابق او در دادگاههای مختلف استان خراسان به نام‌های مختلف ثبت شود

در سال ۱۳۷۱ بار دیگر غلامرضا خوشرو به تهران آمد واین بار بود که تا هنگام دستگیری اقدامات جنایتکارانه‌اش را آغاز کرد.

در دادگاه خفاش شب

وی طی دو جلسه دادگاه در مجتمع قضایی امام خمینی توسط شعبه ۳۵ دادگاه عمومی تهران محاکمه شد. دادگاه وی یکی از جنجالیترین دادگاه‌های تاریخ ایران بود که به شدت مردم را متأثر کرد. اتهامات وی ۹ فقره قتل، تلاش برای قتل خواهر‌زاده خردسال خود با قرار دادن وی در کشو، فرار از دست ماموران (در سال ۱۳۷۲) سرقت و تجاوز اعلام گردید. تمام مراحل دادگاه جز رسیدگی به اقدامات منافی عفت وی بطور علنی برگزار شد. این قاتل تیزهوش در تمام مدت دادگاه سعی داشت به نوعی همدستی به نام حمید رسولی را معرفی کند و قتل‌ها و جنایات خود را به گردن آن شخص بیندازد اما بخشی از اموال مقتولان و چاقوی این مرد جنایتکار در خانه برادرش پیدا شد و از سوی دیگر چند زن که توانسته بودند از دست خفاش شب فرار کنند، در دادگاه اظهارات خود را بیان کردند و روشن شد او در تمام جنایات به تنهایی عمل کرده است.

برادر متهم در دادگاه گفت: از ۱۷ سال پیش از او بی‌خبر بودیم. او مدتی قبل از دستگیری به خانه ما می‌آمد ولی شب هااکثراً بیرون می‌رفت و روز‌ها در خانه می‌خوابید. غلامرضا خوشرو در آخرین دفاع خود مدعی شد که دزد نیست و جرأت آدم کشتن ندارد و تمام جنایات را حمید رسولی انجام داده است. تحقیقات روان پزشکان روشن ساخت که همدست خیالی خفاش شب هیولای درون اوست و به نوعی بخشی از شخصیت هولناک او را روشن می‌سازد.

غلامرضا خوشرو ـ خفاش شب‌های تهران ـ پس از چند بار محاکمه سرانجام از سوی قاضی جنایی تهران به ۹ بار قصاص نفس در خصوص قتل ۹ زن و دختر محکوم شد. همچنین او به خاطر اتهام وارده‌اش در پرونده سال ۷۱ درخصوص زنای عنف به یکبار اعدام نیز محکوم شد.

در این حکم که قضات دیوانعالی کشور نیز آن را تأیید کردند به خاطر جریحه دارکردن افکار عمومی بخصوص ساکنان شهرک‌های غرب تهران، غلامرضا خوشرو در ملأ عام و در منطقه‌ای که بیشترین جنایاتش را انجام داده بود، به دار مجازات آویخته شد. سحرگاه روز ۲۲ مردادماه سال ۷۶ سرانجام خفاش شبهای تهران به پای چوبه داررفت.

در حکم دادگاه رضا خوشرو ـ برادر متهم ـ به عنوان متهم ردیف دوم به اتهام مخفی کردن دلایل جرم، مثل چاقو و کادر، لباس‌های خونین مقتولان و پنهان کردن اموال قربانیان به یک سال و نیم زندان و تحمل ۷۰ ضربه شلاق محکوم شد.

همچنین مدینه همسر رضا نیز به عنوان متهم ردیف سوم به اتهام پنهان کردن دلایل جرم به ۶ ماه زندان و تحمل ۷۰ ضربه شلاق محکوم شد. زهرا خوشرو خواهر بزرگ این قاتل سریالی نیز به اتهام مخفی کردن طلاجات و اشیای گرانبهای مقتولان به ۶ ماه حبس و تحمل ۷۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

غلامرضا خوشرو قبل از اعدام در یک کاغذ به عنوان وصیت نوشت:

به هیچکس بدهکار نیستم و از کسی هم طلبکار نیستم و از همه طلب بخشش دارم.

مستندی با نام پله پله تا ملاقات شیطان توسط مجتبی راعی درباره خفاش شب ساخته شد که در تیرماه سال ۹۰ روی پرده سینما رفت.


لینک های مرتبط : 

_


کلمات کلیدی :  همه چیز درباره ی خفاش شب های تهران، اعدام غلامرضا خوشرو، وصیت نامه غلامرضا خوشرو، روزنامه قدیمی، عکس های غلامرضا خوشرو، عکس های خفاش شب تهران، عکس قاتل های زنجیره ای، عکس اعدام خفاش شب، عکس دادگاه غلامرضا خوشرو معروف به خفاش شب، خبر خفاش شب ها، خفاش شب در روزنامه ها، hame chiz darbare khofash shab haye tehran, edam gholamreza khoshroo, vasiat name gholam reza khoshroo, aks haye gholamreza khoshroo, aks haye khofash shab tehran, aks ghatele zanjireyi, aks edam khofash shab,aks dadgah gholamreza khoshroo maroof be khofashe shab dar roozname ha, All about bats at night in Tehran, Gholam Reza beautiful death, wills GH affable, cheerful photographs GH, pictures of the night bats Tehran, serial killer pictures, images execution Bat Night, opposite the famous beautiful GR Court bat evening News evening bat, the bat night in newspapers

نظرات 1 + ارسال نظر
ha 21 مرداد 1394 ساعت 15:31 http://google.com

h

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد