آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »
آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »

مجموعه قصه های من و بابام

توضیح کلی : 

 

کتاب قصه های من و بابام سرشار از خاطرات شیرین کودکی


تصویر اصلی :

   

(تصویر شماره 1)

  

تصاویر بیشتر :


(تصویر شماره 2)



(تصویر شماره 3)



(تصویر شماره 4)


توضیحات بیشتر : 


نویسنده: اریش ازر
مترجم: ایرج جهانشاهی
.
جلد اول : بابای خوب من

جلد دوم: شوخیها و مهربانیها

جلد سوم: لبخند ماه


مجموعه قصه های من و بابام نوعی کمیک استریپ است که برای سنین مختلف تهیه شده است. اصل این داستان اثر هنرمند و نقاش آلمانی اریش ازر می باشد که در حقیقت نوعی RAW می باشد یعنی داستانی تصویری که فاقد هرگونه نوشته باشد.

ایرج جهانشاهی برای تمام این داستان های تصویری متنی را نوشت و اینگونه به طنز داستان و قابل درک بودنش کمک کرد.


کتاب مشهور قصه های «من و بابام» یگانه اثر «اریش ازر» کاریکاتوریست آلمانی را یک ایرانی نوشته است. ورود این کتاب به ایران و انتشار آن در کشور ما داستان مفصلی دارد که نقل آن نگاه خوانندگان را به این کتاب پرفروش تغییر خواهد داد.
همسر مترجم «قصه های من و بابام» در سفر پیش از انقلاب خود به کشور آلمان نظرش به کتاب مصوری جلب می شود که شخصیت محوری و همیشگی نقاشی های خنده دار آن یک پدر سبیل کلفت کچل و یک پسر بچه لاغر اندام تخس است.
او نسخه ای از این کتاب تهیه می کند و با خودش به ایران می آورد اما نمی داند که نصویر گر این کتاب، «اریش ازر» معروف است که سال ها پیش به خاطر کاریکاتور های سیاسی اش به زندان فاشیست بزرگ قرن افتاد و بعد از چهار سال، پیش از آن که دست های آلوده افسران اس . اس گلویش را بفشارند، خودش را کشت.
کتابی که این خانم همراه خود آورده بود تنها شامل نقاشی های سیاه و سفید این پدر و پسر در لحظات و مکان های مختلف بود و هیچ کدام شرحی نداشت.
وقتی نگاه ایرج جهانشاهی به کتابی که همسرش از آلمان سوغات آورده بود افتاد، به فکر می افتد که بر تصاویر آن شرحی بنویسد.
جهانشاهی سرانجام در ابتدای جنگ ایران با عراق دست به کار نوشتن شرح تصاویر این کتاب می شود و حاصل کار خود را در کتابی 3 جلدی با نام های «بابای خوب من»، «شوخی ها و مهربانی ها» و «لبخند ماه» به انتشارات «فاطمی» می سپارد.
«فاطمی» در سال 1361 کتاب را با نام «قصه های من و بابام» زیر چاپ می برد و این گونه می شود که بچه های ایران برای اولین بار کتابی را می بینند که روی جلدش همان پسر بچه لاغر لای حلقه های دود پیپ پدر سبیلویش نشسته و برای خودش کتاب می خواند.
آنچه ایرج جهانشاهی به اسم مترجم بر این کتاب جهانی افزوده تنها به ترجمه مختصر زندگینامه ای از ازر محدود بوده و کسی نمی دانسته که داستان های «قصه های من و بابام» را خود او نوشته است نه اریش ازر!
کتاب بعد از این که در همان سال (1361) جایزه اول شورای کتاب کودک را می گیرد تا امروز 19 چاپ دیگر هم خورده و حالا آن پدر سبیلو و آن پسرک لاغر اندام بی مادر به دوستان قدیمی کودکان ایرانی تبدیل شده اند.
ایرج جهانشاهی وقتی این کتاب را ترجمه می کرد مردی پا به سن گذاشته بود. او در سال1305 به دنیا آمد و 9 سال بعد از انتشار اولین چاپ کتابش (سال1371) رخت از دنیا بست.


لینک های مرتبط : 

_



کلمات کلیدی :  دانلود عکس جلد کتاب های من و بابام، معرفی نویسنده و مترجم کتاب داستان های قدیمی من و بابام، کتاب قصه های من و بابام در سه جلد، جلد اول بابای خوب من، جلد دوم شوخی ها و مهربانی ها، جلد سوم لبخند ماه، تصاویری از کتاب های قصه من و بابام، کتاب داستان مصور من و بابام، کتاب کمیک استریپ من و بابام، download akse jeld ketab haye man o babam, moarefi nevisandeh va motarjem ketab dastan haye ghadimi man o babam, ketab ghese haye man o babam dar se jeld, jeld aval babaye khoob man, jeld dovom shookhi ha va mehrabani ha, jeld sevom labkhande mah, tasaviri az ketab haye ghesseh man o babam, ketab dastan mossavar man o babam, ketab comic man va babam, download photo books and my dad introduced me dad writer and translator of the book of old stories, my stories and my dad works in three volumes, the first volume Dad, my good humor and kindness Volume II, Volume III smiles month pictures of me and my dad story books, picture storybooks me and my dad, me and my dad comic

نظرات 1 + ارسال نظر
سمانه 26 مرداد 1393 ساعت 16:59 http://ندارم

من خاطرات خوبی با این کتاب داشتم وذارم اگه میشه بگیدازکجا میتونم دوباره این کتاب روبیابم خیلی ممنون که من روبه دوران کودکیم بردید

سلام
مجموعه کتاب های من و بابام (چاپ جدید) هم اکنون موجود هست.
با جستجو در گوگل به سایت هایی که خرید اینترنتی شو دارن دست خواهید یافت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد