آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »
آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

آرشیو کاملی از خاطرات مشترک ایرانی ها

یــادش بـخیــــــر « قـدیمـــــا »

کوکب خانم زن پاکیزه ای بود

توضیح کلی : 

 

کوکب خانم زن پاکیزه و با سلیقه ای است. سطل شیر را همیشه در جای خنک نگاه می دارد. روی سطل همیشه پارچه می اندازد تا گرد و خاک بر آن ننشیند و پاکیزه بماند.
کوکب خانم هر روز از شیر گاو چیزی درست میکند. گاهی از آن مایه پنیر می زند و پنیر درست می کند. گاهی مایه ماست می زند و ماست می بندد و از ماست کره می گیرد. 
روزی عدّه ای از ده دیگر سر زده به خانه ی آتها آمدند. کوکب خانم با تخم مرغ تازه و روغن نیمرو درست کرد. نان و کره و ماست و پنیر هم سر سفره گذاشت. همه از مهمان نوازی و سلیقه ی کوکب خانم تعریف کردند. عبّاس می خورد و می گفت: من که از خوردن این نان و کره و نیمرو سیر نمی شوم. چه غذاهای خوشمزه ای! خداراشکر می کنم که این همه نعمت های خوب آفریده است.


تصویر اصلی :

   

(تصویر شماره 1)

درس کوکب

  

تصاویر بیشتر :


(تصویر شماره 2)

درس کوکب خانم


توضیحات بیشتر : 

کوکب خانم، مادر عـباس، زن پاکیزه و با سـلیقه ای بود. او سـطل شـیر را همیشــه درجای خنک نگه میداشـت. روی سطـل پارچه ای می انداخت تا گرد وخاک بر آن نشـیند و پاکیزه بماند. کوکب خانم هر روز از شیر چیزی درسـت میکــرد. گاهی به آن مایه پنــیر میزد و پـنیر درسـت میکرد. گاهی مایه ماسـت میزد و ماسـت می بسـت . گاهی از ماسـت کره میگرفـت.

 اما چهارده ســال پیش وقـتی اسـم عـباس و مادرش در قرعه کشـی گرین کارت دراومـد و به لوس آنجـلس آمدند،‌ همه چیز به کلی عوض شــد. کوکب خانوم که حالا دوسـت های آمریکائی اش "KOKI JOON" صـداش میزنن!‌‌، هنوز که هنوزه زن باسـلیقه ای است. هیچ لباسی نمیخــره مگر اینکه مارکش DKNY، Nike، Versace، Puma ویا Gucci باشــه ! دیگه هم از سـطل مطل و این چیزا خـبری نیسـت. این روزها هروقـت KoKi Joon شـیر و ماسـت وخاویار و پینات باتر و پیتــزا میخـواد، یا کاتولوک اش رو از روی اینترنت سـفارش میده براش بفـرسـتن، یا زنگ میزنه که براش ”دلی وری“ کنن! صـبح تا شب هم جلوی تلویزیون نشـسـته و Remote به دسـت،‌ مثل نردبون، از کانال 1 میره بالا تا کانال 153 و برمیگرده پائین، و غـر میزنه که : ”مرده شــور برده ها همش تبلیغ پخـش میکـنن!!“.... از دیروز هم با عـباس قهـر کرده که همه در . همـسایه ها SUV دارن، تو چـرا برای من از این تویوتا کریسیـدا ها گرفـتی که هرکی تو سـرش بزنی یکی داره؟!


لینک های مرتبط : 

_



کلمات کلیدی : عکس های درس ها و خاطرات دبستان دهه شصت،  

نظرات 3 + ارسال نظر
s 9 خرداد 1398 ساعت 13:15

متاسفانه فرهنگ ساده زیستی و فقرپروری رو از قدیما بهمون آموخته اند وگرنه الان اوضاع ملت این نبود . فقیر زیستن رو خوب و ثروتمندی رو بد جلوه دادن .

Saeed 23 آبان 1399 ساعت 11:52

نادیا 12 اسفند 1399 ساعت 23:52

آخی چقدر دلتنگ :گریه‌اون روزها شدم:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد